V akademickém roce 2021/2022 je předmět Moderní technologie ve vzdělávání realizován v letním semestru 2021 opět včetně studentské soutěže. Nejlepší projekty, které vybrala hodnoticí komise, budou odměněny stipendiem z finančních prostředků získaných v rámci Otevřené výzvy.
Komise se věnovala hodnocení projektu ve dnech 30. 5. – 6. 6. 2022.
Složení hodnoticí komise pro rok 2022
PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. – garantka předmětu KPG/MTV
Mgr. Tomáš Průcha – vyučující předmětu KPG/MTV
RNDr. Michal Černý – přednášející a host z Katedry informačních studií a knihovnictví Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně
Mgr. Jan Topinka – přednášející a host, vedoucí Oddělení koncepce celoživotního a distančního vzdělávání ZČU
Nejlepší projekty v roce 2022
Těchto deset projektů komise vyhodnotila jako nejlepší. Nejedná se o pořadí – všichni studenti, kteří pracovali na těchto deseti projektech získalo stipendium 2600,- Kč. Gratulujeme!
Výukový materiál pro ukrajinské děti
Denisa Králová, Lucie Bláhová, Adéla Karfusová, Khrystyna Sabov
Interaktivní učebnice Afrika
Karel Majer, Eliška Hránková, Jakub Kopáček, Zuzana Kolářová, Ondřej Brechličuk, Markéta Nevařilová
Výukové video – Poslední Přemyslovci
Eliška Šmídtová, Veronika Kytková
Dějepisná vzdělávací hra
Roman Ludvík, Tomáš Zahradník
Interaktivní učebnice matematiky
Michaela Londová, Filip Sedlačko, Libor Šmíd, Milan Koptyš, Ondřej Vojtěch
E-kniha: Buřiči
Barbora Kašáková, Natálie Nguyenová, Pavla Vítková
Výukové video uměleckého směru romantismus
Tereza Rybáková, Kristýna Kaslová, Tomáš Gruber
Dějepis na plakátech
Václav Majer, Naty Patáková, Naty Budilová
Infografika na téma algoritmizace
Ivana Vančurová
Orientační běh s QR kódy na zámky Lockee.fr
Tomáš Macoun, Jiří Brabec
Tento projekt zpracovává opakovací hodinu z předmětu Dějepis za použití moderních technologií a výukových metod. Hodina je naplánována formou „naučné stezky“, na které žáci na…
VividBooks je učebnice fyziky (nově i chemie), která pracuje s rozšířenou virtuální realitou. Úniková hra je celkem rozdělena na čtyři části (3 google prezentace a…
Video je určené pro širokou veřejnost, která by se chtěla dozvědět základní fakta týkající se daného tématu, přičemž cílovou skupinou by samozřejmě byli žáci, kteří…
Následující únikové hry byly vytvořeny v době distanční výuky pro žáky 4. třídy základní školy za účelem procvičování probírané látky z českého jazyka a matematiky.…
Ve svém projektu jsem vytvořila dva zajímavé a zároveň naučné postery na témata týkající se problematiky zdravého životního stylu. První poster se zaměřuje na zdravý…
Virtuální soutěže jsou zcela jistě skvělým marketingovým tahem, který nejen že získá nové zákazníky a klienty, ale také zvýší renomé dané společnosti. Proč se ale…
Jelikož jsme se daly dohromady jako skupina ze všech různých oborů, nejprve jsme hodně dlouho hledaly společné téma. Nakonec jsme si vybrali ekologii, jelikož se…
Co je to algoritmus? „Algoritmus je přesný postup, který je potřeba k vykonání určité činnosti. (Holčík, a další, 2015)“ Nejčastěji se tento pojem objevuje v programování, kde…
Projekt má za cíl seznámit se se základní problematikou hry na klavír pomocí výukových videí. Videa mají pomoci zejména začátečníkům, kteří mají chuť a chtějí…
Cílem našeho projektu bylo vytvořit interaktivní učebnici o Africe pro žáky středních škol. Pro toto téma jsme se rozhodli z důvodu našich studijních oborů, jelikož…
Naším cílem bylo vytvořit únikovou hru týkající se umění. Rozhodli jsme se tak, jelikož toto téma není u většiny dětí oblíbené a my bychom je rádi přivedli…
Pro tento projekt jsme vybrali formu videa. Soustředíme se v něm na popsání romantismu jako literárního směru. Věnujeme se jeho definici, motivům a vlastně základním…
Cílem je pomoci studentům zopakovat si látku zábavnou formouVelká francouzská revoluce a Husitské válkyMožnost přidat další historická obdobíVyužívá koncept alternativní historiePrincipy gamifikace: příběh, ukazatele postupu,…
Tento projekt je zaměřený na tvorbu e-knihy v programu Book Creator. Tématem knihy jsou Buřiči. Naším záměrem je představit středoškolákům tvorbu anarchistických buřičů zábavnou formou. Dále…
Tento projekt byl vytvořen ve webové aplikaci Canva. Jedná se o výukové video, které obsahuje nejdůležitější informace o posledních panovnících přemyslovské dynastie v letech 1198 – 1306.…
Tuto knihu jsem se rozhodla připravit pro žáky s SPU, kteří často mívají problémy zvládat všechny aktivity v hodinách. Pod vedením asistenta pedagoga nebo pedagoga…
Filmová zápasník je můj blog zacílený učitele a na podporu filmové výuky na školách. Blog obsahuje stručné dějiny filmu, základní přehled filmů a režisérů, úkoly…
Projekt je zaměřen na podporu výuky matematiky a pomoc žákům pochopit daná témata i v případech, že například nemohou být přítomni na hodině, nebo z…
Žáci se všichni sejdou na daném místě a rozdělí se do skupin – ideálně po dvou lidech, ať ve větší partě nespolupracuje jen malý počet…
Náš tým, který se na projektu realizoval, se skládá ze 3 členů úplně odlišných oborů. Tohoto faktu jsme kreativně využili a vymysleli takový projekt, ve…
O projektu Mým projektem je úniková hra, jejímž cílem je zopakování a procvičení desetinných čísel. Jedná se především o látku 6. ročníku, ale určitě se…
Jelikož se naše tvůrčí skupinka skládá ze dvou studentek oboru IT a ze dvou studentek ruského jazyka na pedagogické fakultě, rozhodly jsme se spojit své…