Žáci se všichni sejdou na daném místě a rozdělí se do skupin – ideálně po dvou lidech, ať ve větší partě nespolupracuje jen malý počet lidí a ostatní se “jen vezou”. Zde dostanou žáci první místo, kde se nachází stanoviště s otázkou v této podobě:
49°43’21.9″N 13°21’58.3″E
Tuto podobu lokace lze jednoduše získat z Google Map klepnutím na konkrétní místo. Konkrétní lokaci lze získat dvěma parametry (jako na příkladném obrázku).
Doporučuji používat ten první, jelikož je z vlastních zkušeností o něco přesnější, a to je potřeba, když nám na mapách jde o každý decimetr. Žáci si mohou uvědomit také, že by jim na Google Mapách mohlo pomoc přepnutí na Satelitní zobrazení. Z důvodu toho, že na satelitním zobrazení map se lépe vytváří vizuální představa o prostředí. To už je na každém učiteli, jestli jim chce ulehčit hledání, nebo ne.
Tento kód si zadají do Google Map a podle tohoto kódu budou hledat další stanoviště. Je samozřejmě lepší, když každá skupina má jiné stanoviště, ať se u nich nesbíhají, nebo běhají postupně – např. po intervalu 5 minut. V tom druhém případě se však může stát, že se u stanovišť začnou potkávat, když některá skupinka bude rychlejší, ale také se mohou dorozumívat pomocí zpráv a vyzrazovat si místa a odpovědi stanovišť.
Každé stanoviště je kus papíru, přilepený např. na stromě, na kterém jsou dva údaje. QR kód na zámek Lockee a otázku, jejíž správná odpověď tento zámek odemkne. Když se žákům povede zadat správný kód, vyběhnou jim parametry další lokace, které si zkopírují do Google Map a mohou pokračovat.
Portfolio s informacemi o projektu
Autorský tým projektu: Tomáš Macoun, Jiří Brabec
Číslo projektu: 17/2022